Můj život s Jógou

Jógu vlastně cvičím celý život,  měla jsem několik přestávek delších nebo kratších, ale v nejtěžších časech jsem se k ní zase vrátila a vždycky mi pomohla. Jóga je pro mě jako pro někoho cigareta, a ano i já jsem pro ní několikrát za život sáhla, naštěstí jsem nikdy nebyla závislá v pravém slova smyslu, byl to prostě odbourávač stresu a to je vlastně i jóga.

sirasana

Je lehčí postavit se na hlavu, než dát dlaně na zem

Ono vlastně každé fyzické cvičení má stejný efekt, jde jen o to jaká jste osobnost, já jsem ve směs klidný člověk, nemám ráda konflikty a nemám ani přebytek energie, nejsem prostě hyperaktivní. Mám dvě děti a trošku složitější život, potřebuji tedy, alespoň na chvilku denně vypnout a na nic se nesoustředit a k tomu je jóga nejlepší.

Prostě vypnete, jediné na co se soustředíte je Váš dech. Nemusíte ani správně provádět ásany, nemusíte se dostat hned do všech pozic, není to závod, není to ani zkouška, jóga se cvičí vždycky jen do té pozice, kde Vám to je příjemné. Krásně Vás protáhne a naladí na den, proto se jóga doporučuje cvičit ráno, ještě před rozbřeskem, připraví Vás tak totiž na celý den. Ale je to vlastně jedno, kdy se rozhodnete, že si dáte svých pár minut času jen s vaším časovesmírem.

Kdo chce se může na instagramu přidat k cyogalab a zkoušet jejich výzvy

Kdo chce se může na instagramu přidat k cyogalab a zkoušet jejich výzvy

 

Jóga v sanskrtu znamená spojení, a to spojení všeho se vším, zlo s dobrem, vy se zemí, země s vesmírem, božské s nebožským, fyzično s duchovním. Je to splynutí bez odlišení. Je jedno který typ jógy cvičíte, jestli do ní přidáváte více pohybu, nebo tai-chi, je to jedno, důležité je, aby po cvičení, se Vám neusmívala pouze ústa, ale usmívalo se Vám srdce, ledviny,játra a ostatní orgány vašeho těla.

Jóga je z 60 – 70% o samostudiu, vybrat si cestu a tou se dát.

Pro mě se jóga stala způsob života, není to jen o tom fyzickém cvičení, je to způsob jak integrovat celou svou povahu, takže všechny aspekty vašeho života začnou pracovat v harmonii jeden s druhým. Já cvičím aštanga a hatha jógu, asi nejrozšířenější učení, a zároveň také nejstarší. Hatha jóga je právě to duchovno, spojení, meditace a klid. V některých asánách prostě musíte setrvat a snažit se soustředit na nic. Aštanga je trochu dynamičtější a klade velký důraz na propojení dechu a pohybu – vinyasa. Taky jsem se začala do hloubky zajímat o čakra jógu a doufám, že jednoho dne budu moc tuto podle mě nejusměvavější a nejláskyplnější jógu předávat i ostatním.

Když cvičíte jógu jste vlastně jako Bůh, protože cvičíte 6 dní a jeden den máte odpočinek. Postupem času si na sebe všimnete změny, začnete se usmívat, měnit stravování, začnete jinak dýchat. Celkem nedávno jsem si všimla, jak vedle mě seděl na sedadle ve vlaku pán a dýchal: nvnvnvnvnvnvnvnvnvnv, jako pes když mu je vedro a vedro mu určitě nebylo, naproti tomu, jóga, pokud jí praktikujete a praktikujete i s pránájámou vás naučí dýchat zhluboka a pomalu a pak i bez toho abyste se na svůj dech soustředili zjistíte, že dýcháte na šest nebo osm dob, a protože dech je brána k mysli, máte-li klidný dech, máte i klidnou hlavu.

Kdybyste náhodou byli z Prahy a chtěli si zacvičit na čerstvém vzduchu, můžete se připojit ke mě v úterý na Karlínském náměstí za Amazonem odkaz TADY a nebo ve čtvrtek na Letné, odkaz TADY

 

Jóga v Karlíně

Jóga v Karlíně

Zanechat Odpověď

