Vepřové se sušenýma švestkama

Když jsem objevila tenhle recept, byla k němu napsaná rýže, což mě tak úplně nesedělo. A tak jsem zvolila bramborovo – celerové pyré. Omáčka k masu je i dost sladká, takže též volte, něco jednoduchého, když už ne pyré budou dobře ladit, jak obyčejné brambory tak opečené a podobně.

Jen ta rýže mi k tomu prostě nepasuje, ale to je asi pozůstatek ze školní jídelny, do dneška je pro mě představa ‚rýže s omáčkou‘ dos nechutná. Okamžitě vidím tunu UHO omáčky ve které se rýže doslova koupe a obaluje se. Ech.

No doufám, že jsem Vás ještě neodradila a nezkazila Vám chuť úplně. Jestli ne, tak jdeme nato!


Suroviny:

500 g panenky nebo kotlety

250 g vypeckovaných švestek

500 ml . bílého vína

250 ml smetany ke šlehání

150 g brusinkového nebo rybízového džemu

sůl

pepř

hladká mouka

olej na smažení

Sušené švestky namočíme v bílém víně na jednu hodinu.

Vepřové kotlety nakrájíme na kousky 1,5 – 2 cm silné, naklepeme, osolíme, opepříme a obalíme v mouce.

Plátky osmažíme v předehřáté pánvi dozlatova cca 4 – 5 min. na každé straně.

Zmírníme oheň a přidáme trochu vína ze sušených švestek.

Zavřeme pánev víkem a dusíme 15–20 min.

Mezitím si připravíme omáčku :

Zbytek vína přivedeme k varu.

Při neustálém míchání vlijeme smetanu a vaříme na mírném ohni do lehkého zahuštění.

Přidáme džem a trochu povaříme (cca 5 min).

Přidáme švestky, přivedeme k varu a odstavíme z ohně.

Ze zbytku vína se sice neopijete, ale co by to bylo zavaření, kdybyste si jednu tu skleničku nedali!

Dobrou chuť a boule za ušima!

 

Zanechat Odpověď

